Umirjenost nedeljskega večera mi je prekinil ogled Twitter objav, kjer je bil v ospredju intervju portala Iskrenih z Vidom Planincem z naslovom »Še nihče se ni samozadovoljeval in bil na to ponosen«. Odzivi so bili burni in so polnili nedeljski newsfeed.
Večina odzivov na intervju je bila izrazito posmehljiva in cinična, intervjuvanca so po eni strani obtožili katoliškega puritanstva in zagovarjanja srednjeveškega pogleda na spolnost, po drugi strani pa, da je boj proti pornografije znak perverzije, ter ga opominjali, da naj raje pobriše zgodovino brskalnika. Nekateri od njih so šli tudi korak dalje, slikali svoje roke in naznanili, da je čas za dejanje »ponosa«.
Govori zase, Vid. Jaz sem ponosna na vsak projekt, ki ga izpeljem do konca. #ADHD pic.twitter.com/8Nuu3Smq5Y
— GeneralAwesomeness 🇸🇮 (@_MegWhite_) May 8, 2022
Nivo diskusije spominja na dogajanja v poznih osnovnošolskih letih, ko si kateri od fantov med odmorom ogledujejo pornografske posnetke, zraven pa glasno komentirajo in ponižujejo ženske. Debata se zaključi, ko jih zasači učiteljica, njihove obraze pa prevzame sram zaradi neprimernega vedenja.
Je gledanje pornografije in samozadovoljevanje zdravo?
Najbolj »konstruktiven« komentar na nedeljski intervju so podali tisti, ki so dejali, da je »gledanje pornografije in samozadovoljevanje zdravo«. Eden izmed komentarjev je celo dodal »znanstveno« referenco (24ur.com), kjer je v nekaj stavkih opisano, zakaj naj bi bilo samozadovoljevanje zdravo.
Če bi duhovniki se več čohali bi majn po deci krampali.
Budale zahojene.https://t.co/oUeoyATow5— Josip Broz (@JosipBroz12) May 8, 2022
Pa res obstajajo tehtni zdravstveni razlogi, ki govorijo v prid samozadovoljevanju in pornografiji? Zagotovo na zdravje dobro vpliva spolnost sama po sebi, sploh če je sestavni del trdnega in globokega odnosa. Nasprotno pa mnoge raziskave trdijo (za več znanstvenih referenc obišči stran: https://fightthenewdrug.org), da so posledice gledanja pornografije lahko katastrofalne in velikokrat preidejo v kompulzivno seksualno zasvojenost.
Posledice takega gledanja pornografije so: erektilna disfunkcija, pomanjkanje libida, nezadoščena spolna želja, spolna disfunkcija, težave pri doseganju orgazma, nerealne predstave o spolnosti, pomankanje intime, s tem pa občutek oddaljenosti, osamljenosti, sramu, nezaupanja, jeze, slabšanje samopodobe, občutek nevrednosti, tako pri uporabniku pornografije, kot tudi pri njegovemu partnerju.
Posledice masovne konzumacije pornografije pa se čutijo tudi v družbi in so verjetno največji razlog prostaške nedeljske Twitter debate: pornografija banalizira spolnost in jo oklesti vsakega čustvovanja in intime, ki je nujna za dolgoročne partnerske odnose. Pornografijo postavlja na nivo športne rekreacije, čeprav je ena ključnih razlogov za nespoštovanje in popredmetenje žensk, posledično tudi za neobčutljivost do nevzdržnih spolnih dejanj kot sta posilstvo in otroška pornografija.
Ne ves ali bi se smejal ali jokal 😅
Ziv dokaz kako nezdrav pogled na spolnost goji Cerkev.
Primer pohabljanja @JanezPogorelec in @LozarTadej https://t.co/nxVWsz74P4
— Blaž (@Blaz_88) May 8, 2022
Vsako izhodišče je dobro za napad na duhovnike
Nekateri komentarji so Vidovo pričevanje skušali povezati tudi s spolnimi škandali v cerkvi in pripisali duhovnikom hinavščino, da pridigajo o spolni morali, hkrati pa so izvajalci največjih spolnih perverzij in ravno oni najbolj množično gledajo pornografijo. To je pogost očitek, ki vedno požanje aplavz, pa čeprav nima popolnoma nobene veze s konkretnim intervjujem – Vid navsezadnje ni duhovnik, temveč mož in oče treh otrok.
Za farje + sledilce vseh religij in dežel NIKOLI ni šlo za boga in numinoznost. Gre jim samo za nadzor nad ljudmi, predvsem ženskami. In dobesedno obsedeni so s spolnostjo, samo o tem govorijo. Toliko moraliziranja o fuku ne doživiš niti na tinderju. https://t.co/iWmD3Q1qbr
— Petula (@PetulantChild51) May 8, 2022
Paradoksno tukaj je, kako mnogi po eni strani zagovarjajo pornografijo, samozadovoljevanje in številne alternativne spolne prakse, obenem pa so nadvse kritični, ko naj bi to delali duhovniki. Odločite se vendar – ali je gledanje pornografije moralno sporno in zato vredno obsodbe, ali pa je pornografija nesporno dobra in je povsem na mestu, da so takih »izobraževanj« deležni tudi duhovniki.
Kakšen odnos bodo imele do tega naslednje generacije?
Nazadnje nam ostanejo še tisti komentatorji, ki so s ponosom dejali, da tudi svoje otroke učijo o »blagodejnih učinkih« gledanja pornografije in samozadovoljevanja. Te so najbolj zaskrbljujoči, saj puščajo naslednje generacije brez kompasa, ki kaže do sreče v smeri vzajemnih in izpopolnjujočih odnosov.
Ej @iskreninet vi, ki ste stručkoti.
Kaj naj storim, da se bo pokonc postavu? pic.twitter.com/zGdTMKnNb9— Klemen, Ziebane 🔞 PEGICE, SINTEZA in SEVDAH (@Ziebane) May 10, 2022
Starši se močno motijo, če mislijo, da je spolna vzgoja dve ali tri pridige o zdravi spolnosti, pornografiji in samozadovoljevanju, tisti najbolj »zagnani« nakupijo še prvi paket kondomov.
Mladi (no, vsi) pa hrepenijo po ljubezni, dolgotrajnih in globokih odnosih ter po izpopolnjujoči spolnosti. Na te potrebe pornografija ne odgovarja. Naloga staršev je, da z zgledom in odprtim pogovorom jasno pokažejo, kaj je ideal, ki je vreden hrepenenja. Največja težava staršev je tu predvsem sram pred lastnimi (preteklimi) odločitvami in destruktivna želja po všečnosti – in s tem zadržek, da ne morejo biti zgled.
a pedofilija je za njih ok? https://t.co/IqfiJVSEcn
— had (@RoniKordis) May 8, 2022
Tudi zaradi take »spolne vzgoje« odrašča generacija mladih, katerih edina spolna izobrazba od zgodnje adolescence dalje je gledanje pornografije. In potem se čudimo, zakaj mladi sploh ne želijo imeti več realne spolnosti in so popolnoma zadovoljni z virtualno. Čudimo se, zakaj kljub popolni družbeni sprejemljivosti spolnih eksperimentov med mladimi že desetletja pada realna spolna aktivnost, da se veča število mladih, ki hrepenijo po ekstremnih spolnih praksah ter da raste splošno nezadovoljstvo v spolnosti. Do vprašanja, zakaj mladi niso sposobni intimnih medsebojnih odnosov in trdnih partnerskih zvez, sploh ne pridemo.
Prepričan sem, da je kljub negativnemu odzivu Vidov intervju mnogo ljudi nagovoril, ali vsaj spodbudil razmišljanje o teh tematikah. Pomembno je, da se začne o tem govoriti. Otročjih debat na Twitterju je konec – čas je, da se začnemo o tej tematiki pogovarjati kot odrasli.
Vsi, v boju s pornografijo ali iskanju informacij na to temo, lahko pomoč in več informacij najdete na spletni strani osvobojen.si.
Pravilno,da se je vnela “vroča debata”, sama sem komentirala tu v tem intervuju z Vidom I vse povedala,tako kot ostali,ker tweeterja nimam.
Večina komentatorjev je povedala resnico in pokazala na hinavščino tistih,ki se imajo za kristjane.
A vi ste pa samooklicana moralna policija za preganjanje hinavščine “tistih, ki se imajo za kristjane”?
Pa še to,ogromno mladih poznam,ki so kar se tiče spolnosti dobro in odgovorno vzgojeni,brez krščanskih tabu tem,brez cistunskih debat,kako je spolnost pred poroko gresna in grda,kako je samozadovoljevanje grešno,brez ustrahovanja.
Odgovorna spolnost je lepa,če sta dva človeka čustveno zrela in vesta,kaj v odnosu počet. Tu pa zdaj lahko debatiramo,da so nekateri mladi pri 16 dosti bolj čustveno zreli kot pa odrasli pri 40,50,60.
Zakaj se ljudje pri zrelih letih ločujejo,in tudi celo v pozni starosti?
Cerkev ne mara slišati besede UZITEK!
Zato pozdrav vsem,ki razmišljajo s svojo glavo v 21.stoletju.
In se vprašanje za Vida,ker v intervjuju ni govoril o vzrokih in kaj je njemu manjkalo,da je tudi on izkusil pornografijo?
S člankom se je moge večinsko strinjati, razen z drobnimi podrobnostmi, ki kažejo na izrazito enostransko obravnavo problema in jih je treba izpostaviti.
“posledice gledanja pornografije [so] lahko katastrofalne in velikokrat preidejo v kompulzivno seksualno zasvojenost” – kar lahko rečemo tudi za uživanje drog, alkohola, tobaka in tudi sladkorja!
“Posledice masovne konzumacije pornografije pa se čutijo tudi v družbi in so verjetno največji razlog prostaške nedeljske Twitter debate” – prostaštvo in banalnost naroda ni in ne more biti posledica masovne konzumacije pornografije, ampak bo prej masovna plitvost in prostaštvo sodobne družbe tisti razlog, da se tudi pornografija konzumira v takih količinah. Če jo vzporedim s sladkorjem: sladkor je nekoč bil posladek, danes pa je hrana! A veste katero posamezno živilo v restavraciji McDonalds edino NIMA dodanega sladkorja? Vsi boste rekli solata … pa se motite! Ni solata. Tudi ta vsebuje sladkor…
… 20 let socialna omrežja razhrajujejo družbo, ustrjujejo endividualnost, potencirajo (vlečejo iz petnih žil) sovraštvo, razlike, banalnosti, ter poneumljajo narod. Dosledno pa zatirajo zdrave odnose, spolnost, erotiko, goloto. Tudi v pornografijo se je vmešal ta isti kapital, ki je ugrabil to vejo filmografije, ter ji vsilil nasilno in destruktivno noto. KAPITAL! Odraščajoči človek se mora braniti slabih navad, slabe družbe, alkohola, drog, sladkorja, pornografije, odvisnosti od Facebooka, odvisnosti od še česa … recimo zdravil in tudi odnosov. Namreč VSE te odvisnosti so za nekoga zaslužek in zato se v te odvisnosti vlaga neskončno denarja.
Tako kot je za mnoge religija pogibna, zaradi verskih fanatizmov, ne moemo kriviti vere same, in ne moremo kriviti branže filmske industrije in Tovarne Sladkorja Ormož za diabetike. Pornografija res velikokrat (največkrat) “banalizira spolnost in jo oklesti vsakega čustvovanja in intime”, ampak sodobna pornografija noče predstavljati “dolgoročne partnerske odnose” ampak želi pomagati do hipnega užitka, kakor juha iz kocke, ki vsebuje pretežno sol in mononatrijev glutamat. Pornografija sama po ni kriva za “nespoštovanje in popredmetenje žensk, posledično tudi za neobčutljivost do nevzdržnih spolnih dejanj kot sta posilstvo in otroška pornografija.” Potem so vsi pedofilski duhovniki že stoletja preveč gledali pornografijo? Sploh teza da obstaja “neobčutljivost do nevzdržnih spolnih dejanj kot sta posilstvo in otroška pornografija” je smešna. Avtor očitno nima stika z realnostjo, če ne ve, da veljata “posilstvo in pedofilija” za skrajno zavržni dejanji tudi med največjimi kriminalci v zaporih, kot so roparji in morilci?! Ne! Nihče na tem planetu ne prenaša pedofilov in to je še edini kanal, kjer se vsak, ne glede na raso in spol, nebrzdano sprosti pri opisovanju “kaj bi jim delal” (krutega). Edino pri omembi pedifilov in posiljevalcev izveš kako sadističen bi sogovornik bil po duši, če bi imel priliko. Samo v teh primerih izveš še kako novo mučilno metodo, ki jo je zgodovina že pozabila. Ne manipulirat z bralci, no!
“Vsako izhodišče je dobro za napad na duhovnike” pa saj ta članek dela isto: Vsako izhodišče je dovolj dobro za napad na spolnost katera ni pod strogim nadzorom cerkve. Lej, dokler bomo tako komunicirali, se nam ni bati, da bi zmanjkalo vojn! Moj komentar je, za tiste z malo širije, univerzalen. Ne obsojam nikogar. Nizam dejstva. Kot so dobri duhovniki, je tudi dobra pornografija in dober alkohol. Na nas pa je, da prepoznamo ene in druge, ter da ravnamo po SVOJI vesti ne po vesti nekoga drugega.
“Vid navsezadnje ni duhovnik, temveč mož in oče treh otrok.” Tako je, prav tako ni strokovnjak za spolnost ali pornografijo. Prav tako ne more trdi “vemo da, znajo je, dejstva so” okoli pornografije. Lahko poda mnenje, kot ga jaz. A jaz dodam še agumente. Ki pa seveda vedno lahko padejo pod še boljšimi argumenti. Ne sodim, ne zapovdujem, …
Za argument, da gre duhovščini predvsem za nadzor nad populacijo preko spolnosti, pa je mnogo razlogov, ki tako razmišljanje podpirajo. Samo stavek pri poročnem obredu “žena naj bo možu podložna”. Seveda pa so navadni duhovniki veliko bližje človeškemu, kot pa visoki cerkveni funkcionarji. Zato je marsikateri res s srcem pri opravljanju svojega poklica; vedno je treba gledati konkreten primer v konkretnem kontekstu; nobeno generaliziranje ni ustrezno.
“Paradoksno tukaj je, kako mnogi po eni strani zagovarjajo pornografijo, samozadovoljevanje in številne alternativne spolne prakse, obenem pa so nadvse kritični, ko naj bi to delali duhovniki.” – Najprej vprašanje: KAJ JE ALTERNATIVNA SPOLNA PRAKSA? Hkrati pa citat potrdi, da duhovniki to dejansko delajo, očitno? Čeprav naj ne bi. Oziroma hoče citat obraniti pravico do samozadovoljevanje za duhovnike? Potem je to sveta hinavščina. Češ, če branite pravico do samozadovoljevanja, potem ne smete kritizirati, če se zadovoljuje duhovnik? “Odločite se vendar – ali je gledanje pornografije moralno sporno in zato vredno obsodbe, ali pa je pornografija nesporno dobra in je povsem na mestu, da so takih »izobraževanj« deležni tudi duhovniki.” Ni ustrezen primer! Duhovnik je PRAVNO zavezan k temu, da se ne! Laik pa ni zavezan k ničemer. Razen posredno preko vzbujanja slabe vesti in sramu; torej stigmatizacije. Kjer pa so duhovniki varno zaščiteni in imajo svojo diskretnost. Torej neenaka načela.
“Nazadnje nam ostanejo še tisti komentatorji, ki so s ponosom dejali, da tudi svoje otroke učijo o »blagodejnih učinkih« gledanja pornografije in samozadovoljevanja. Te so najbolj zaskrbljujoči, saj puščajo naslednje generacije brez kompasa” – če so to starši, ki tako odprto govorijo o tem pred otroki, lahko verjamemo, da enako odprto govorijo o čem drugem; nemara o lastnem odnosu do telesa in dop partnerja … ne skrbi me. Ne skrbi me tudi zato, ker člvoeštvo obstaja milijon let in vsaj 100.000 let v točno taki obliki, kot smo sedaj. 20 let v tej dobi ne predstavlja ničesar. Dejansko se oglašajo naši čuti, naša podzavest, prava nrav, ki nam pravi, da je bilo dovolj laži, sprenevedanja, zavajanja, … kjerkoli že. Da nekaj ne štima. Eni se pač izražajop banalno, ker so se pač začeli izražati o tem šele pred kratkim; niso vsi dr. filozofije. Ampak narodu je počilo. Pornografija je samo še en ameriški izvoztni artikel (ki je povozil domačo produkcijo, kot na vseh drugih področjih). To se bo končalo. Ko pogledamo najbolj razvpite porniče vseh časov danes, so ljubezenske serenade v primerjavi s tem kar imamo danes. Kot se ljudje vračamo h koreninam pri vsem se bomo tudi v osnosih. Lahko mine še 1000 let ideologij (potrošništva, ali česarkoli), jaz verjamem, da bo ljubezen zmagala. Ljubezen pa je treba deliti ne zapirati!!
“Mladi (no, vsi) pa hrepenijo po ljubezni, dolgotrajnih in globokih odnosih ter po izpopolnjujoči spolnosti. Na te potrebe pornografija ne odgovarja.” na te potrebe ne odgovarja NOBENA industrija!!
“Do vprašanja, zakaj mladi niso sposobni intimnih medsebojnih odnosov in trdnih partnerskih zvez, sploh ne pridemo.” Pa dajmo priti! Problem je v razkroju “razvite” zahodne družbe. Priznati si bomo morali, da nekaj ne štima – zelo! VSak američan že ima po tri psihijatre, da je sposoben priti do pokojnine. Kje je kmečka pamet? Avstralija izdala zakon ki prepoveduje lastno pridelovanje hrane! Pa kam gremo!! Dovolite ljudem biti ljudje. Vzgaja se nas v individualiste, ki bomo prazni. Zakaj? Ker nas potem “ONI” lahko napolnijo z vsebino! Karkoli že to je. Zato je treba ubiti duha … pornografija je samo en kamenček v mozaiku še veliko bolj venarnih, manj vidnih strategij. Pametni telefoni in aplikacije … sledenje, hrana, oblačila za 1x uporabo, …
“Pomembno je, da se začne o tem govoriti.” DA, TAKO JE! Priznajmo, da je spolnost različna, da je samozadovoljevanje enako častno kot vse ostalo. Govorimo pa o pravilni konzumaciji ali pa o “zlorabi samozadovoljevanja”, če že hočete.
PS: A veste od česa sem pa jaz bil odvisen (ali pa sem še)? Od branja strokovne literature. Od 16 leta dalje sem dobil manijo, da moram vse znati in in vsem vse prebrati. Če je bilo še tako daleč stran od mojega zanimanja. Da, vem več o nuklearki Krško, kot večina odločevalcev o njej. Vem več o religijah, kot večino dohuvnikov, prebral sem kakih 2000 knjig o odnosih in sam sprobal na lastni koži napak za eno knjigo. O malega pa rzamišljam o religiji v kateri živim.
Debata oz. reakcija me spominja na tisto, ki je bila glede splava, ko so pri frančiškanih v LJ vrteli tisti posnetek. Občutek imam, da da so take burne negativne reakcije vezane ravno na tiste teme, ki jih ima hudič najbolj rad, ker preko njih najbolj uničuje človeka. Nisem bral tviter rekacij, ampak podobno kot pri splavu imam tudi pri pornografiji občutek, da nasprotna stran samo nabija neke svoje resnice brez odprtosti da bi prisluhnila drugi strani. Hudič pa se zraven reži…
Hvala iskreni.net in vsem ki se trudite v smeri resnice.
Pornografija in samozadovoljevanje sama po sebi nista škodljiva. Vsaka stvar pa je seveda lahko škodljiva, če z njo pretiravamo. Hrana, pijača, šport, … in tako seveda tudi pornografija ter samozadovoljevanje. In da, tudi t.i. ‘prava’ spolnost ni izjema. 😉
Tako je Simon in to je moja poanta.
Samozadovoljevanje in pornografija kažeta na neurejeno življenje. Čim preje življenje uredi, je nasvet. Mogoče je potrebna kakšna pomoč?! Mogoče pomoč samega Jezusa?!
Pornografijo primerjam z gledanjem čokolade. Ni isto, kot če jo ješ.
Samozadovoljevanje primerjam z odvijanjem čokolade. Spet ni isto, kot če jo ješ.
Kaj pa si kdo uredi življenje na način,m da pač “seksa sam sam / solo”? In mu to ustreza? Kaj če kdo da zadnjo škatlo cigaret ali pa čokolade na polico in jo samo gleda …? Ljudje imajo različne občutke in potrebe. Ne morem sodit moje žene, ker rada gleda Ambiente, čeprav ne bova nikoli kupila nove hiše. JA, to je njen “grafija”, moja je pa gledanje adrenalinskega športa. In nekoč je bilo gledanje drugih, ki pred kamero demonstrirajo njihovo spolnost. Vsaj to sem izvedel, česa ne želim. Ampak vrnimo se na Ambiente … to je isto!
LP Tomaž.
Halo,Alenka,kje pa jaz govorim tukaj o morali.? Napisala sem o hinavščini tistih,ki se delajo kristjane. Nimam pojma,zakaj je Vid bil zasvojen s pornografijo,ker ni navedel razlogov. Očitno se mu je morali nekaj dogajati. Zdaj pa spreobrnjen govori o tem,jaj naj drugi počnejo oziroma kaj ne smejo. Ali ni to hinavščina?
Ali pa to,iskreni.net,domovina.je,Cerkev, Nsi nasprotniki splava,evtanazije,različnosti družin,potem pa vidimo Tonina,kako se plazi z vojaki,navdušeno v rokah drži ročno bombo,puško. Če to ni hinavsko?
Človeku je na nek način žal, da je ta zadeva objavljena na krščanski strani, ker se potem vi ustavijo v PREDSODKIH o krščanski hinavščini, moralizmu itd. In sploh ne pridejo do soočenja s samo vsebino in njenim sporočilom oz. izzivom. Po drugi strani pa si komentatorji s sklicevanjem na to že vnaprej jemljejo kakršnokoli resno kompetenco. Whataboutism par excellence.
Ampak po drugi strani je v soočanju s to temo – ne samo z njeno patologijo – krščansko sporočilo upanja in ljubezni pač prelomno. Brez njega se zdi prizadevanje za urejeno, ljubečo spolnost ne samo bolj brez smisla, pač pa tudi težje dosegljivo.
Težko razumem, kako nekateri Vidu očitajo, da o svoji zasvojenosti ni povedal dovolj. Kaj, bi radi spletne povezave, ure, zapise kreganj z ženo …? Mar ni že to, da se nekdo toliko izpostavi kot se je Vid, več kot tvegano?
Zanimivo mi je, kako komentatorji vedno znova vztrajno spregledujejo in zanikajo dejstvo, da so zadeve, ki so zapisane, večinoma zelo temeljito strokovno utemeljene. Vztrajajo na stereotipu, da je njihova v petih minutah na hitro skropucana ideja bolj “znanstvena” od stališča Cerkve – ker je to baje zgolj neko “razodetje” (in sploh ni možno, da preprosto citira znanstvena dognanja).
Je pa res, da so – v strahu pred “nevarnostjo”, skušnjavo – včasih “cerkvena” stališča bolj zategnjena kot je dobro. Da se pripiše greh že takrat, ko je zanjo priložnost – tipično področje tu je kontracepcija. In pa seveda samozadovoljevanje, kjer je pretirano krivdiranje lahko razlog, da se človek zapre v začaran krog, ki mu onemogoči, da bi zaživel normalno spolno življenje – sploh če je recimo še zaznamovan s spolno zlorabo ali čem podobnim. OK, lahko rečemo, da je patološko samozadovoljevanje bolj simptom kot pa problem, pa vendar, samo na sebi lahko postane problem. Načeloma naj bi se v zdravih odnosih otrok naučil, da je spolna nežnost nekaj, kar si dajemo med sabo in česar ni treba iskati zadovoljevatI) pri samem sebi. Kar radostno pričakujemo in želimo eden od drugega.
Ob čemer težko razumem, da ljudje zagovarjajo pornografijo – pa če je današnja, res nagravžna, ali pa nekdanja, ki je bila vseeno bolj paralelna neki ljubeči bližini. Zakaj bi kdo čutil potrebo to zagovarjati? Samo zato, ker s tem ščiti svoje “malo veselje”? Zadeva je izpričano zasvajajoča (addictive), utemeljena na ogromno kriminala in zlorabe, ima negativne posledice za spolno življenje … in predvsem, od nje nimaš nič dobrega. Je vsaj toliko bebava kot objavljati na Instagramu, kaj ješ.
“Človeku je na nek način žal, da je ta zadeva objavljena na krščanski strani, ker se potem vi ustavijo v PREDSODKIH o krščanski hinavščini, moralizmu itd.” – ja, saj to je neločljivo povezano. Drugje ne bi pisalo na tak način; pisalo bi, da je samnozadovoljevanje zdravo, da krepi imunski isistem, da izgrajuje osebnost … religije bodo pač morale dokazati, da so lahko tudi drugačne. Krščanstvo ni nobena izjema, samo da so v druge religije manj ločene od države, to pomeni imajo večjo oblast in torej zakonodajno moč in še bolj preganjajo drugačemisleče. Povsod je pa isto – spolnost je področje za nadzor populacije.
Vid se ni nič izpostavil. Vprašanje je, če je sploh oseba. Lahko je “deepfake” obraz na izmišljeno ime. Iskreni imajo zadnje čase hrpo izmišljenih primerov, tudi v svetovalnici, da se umetno ustvarja vsebina.
Tako je: “pripiše [se] greh že takrat, ko je zanj priložnost”, pri čemer se zaradi tega kriminalizira marsikaj, ne pa marsikaj drugega; od tod namigi na hinavščino. Ker razlog kaj se kriminalizira in kaj se ne odvisen od tega kaj dotični organizaciji politično ali finančno koristi. Recimo orožje se ne kriminalizira, spolnost pa se. Oboje služi istemu namenu, t.j. nadzoru populacije. Zatreš polnost in dovoliš orožje. A rabimo še debato?
Pa vedet je treba, da ne govorim od včeraj ampak je to sistemsko že stoletja. Oblast spreminja obliko, ta hip cerkev nima neposredne oblasti, se pa nič ne zgodi brez nje. Če skrajno posplošim še vedno živimo po rimskem pravu. Cerkev je pravna in moralna naslednica rimskega imperija. Osvobodimo spolnost, brez političnih namenov, da se bo “trok naučil, da je spolna nežnost nekaj, kar si dajemo med sabo in” to potem lahko tudi sproščeno užival v praksi – s komerkoli. Ne pa izključno s tistimi in na način, kot dovoli neka organizacija.
Tomaž, vidim, da nisi prišel v resnici dlje od mojega prvega odstavka. Tvoji predsodki glede religije ti že vnaprej preprečujejo, da bi se sploh vsebinsko posvetil temi – in preveril reference glede nje, ki – kot rečeno – niso kaj dosti religiozne. Eno je način pisanja o temi, drugo je njena vsebina. Dejstva. Vprašanje cekvenega “vtikanja” v spolnost ni zanemarljivo, ne jemlje pa ta pojav kakršnikoli izjavi kateregakoli kristjana njene teže. Ti pa sploh ne komentiraš o ničemer drugem. Rečeno drugače, kognitivna disonanca ni argument. To je “neprijetna resnica”, ki pa ni zato nič manj resnična. Dogmatizirati stališče samo zato, ker mi gre po dlaki, je vsaj otročje …
Vid je pa kar lepo resnična oseba – kar je med drugim za nekoga, ki ga to zanima, možno tudi dokaj enostavno preveriti.
S tujkami skrajno zabeljeno besedišče te ne dela nič bolj učenega; nasprotno. Piši po domače, da te bomo tudi kmetje razumeli. Najmanj razloži vsaj besede “Whataboutism, krivdiranje, zasvajajoča, kognitivna, dogmatizirati”. Pa preberi moj komentar še parkrat.
Za široko sliko o pornografiji (tudi s sociološkega, prishološkega in finančnega vidika) se mi zdi dober (objektiven, nereligiozni) dokumentarec Over 18. Svoj pogled o tematiki pornografije v njem predstavijo tako pornoigralci, režiserji, kot zasvojenci, starši, psihologi in statistiki (pa še kdo). https://scorpiontv.com/programmes/over-18-a-documentary-about-pornography
Ja, Benjamin: “examination of MODERN pornography” – v moji mladosti nismo imeli nobenih problemov s pornografijo, čeprav je obstajala. Odrasli so hodili v SLOGO, še prej pa kam drugam oziroma v 60-ih so to delali v živo. Vedelo se je tudi za revije. A mladim je bil dostopen samo START s svojo duplerico, kjer so fotke bile prej pobožne, kot pornografske. O spolosti na slovenskem se nenehno govori, preko zgodb, romanov, vicev, šal, ankedot, namigovanj, … problem je “moderna pornografija”, ker je ustvarjena sedaj z namenom postati droga, kot sladkor.