Nekateri menijo, da se dobri katoličani razmnožujejo “kot zajci” …

Thumbnail

Papež Frančišek je na letalu ob povratku z obiska Šri Lanke in Filipinov znova imel pogovor z novinarji. Odkrito in ob nekaterih zgovornih primerih in slikovitih podobah je spregovoril tudi o načrtovanju rojstev, ideologiji spola in odprtosti za življenje.

V enournem pogovoru je papežu vprašanja zastavilo 11 novinarjev, od njih pa sta dva postavila vprašanja v zvezi z omenjenimi tematikami. Zanimivo: oba novinarja sta bila Nemca (novinarja bavarskega radia in nemške katoliške tiskovne agencije).

Kaj papež razume pod pojmom »ideološka kolonizacija družine«?

Prvo vprašanje je bilo v zvezi s pojmom »ideološka kolonizacija«. Ta pojem je papež uporabil na srečanju s filipinskimi družinami, ko je dejal, da je treba reči odločen »ne« različnim oblikam ideološke kolonizacije, ki danes uničujejo družino.

Uveljavljanje novih ideologij v zvezi z družino v tretjem svetu izrablja temeljne potrebe ljudi.

Papež je odgovoril z dvema primeroma. Najprej je omenil primer iz lastne izkušnje, ko je pred 20 leti v Argentini ministrica za izobraževanje skušala pridobiti kredit za izgradnjo šol za revne, pa je bil dan pogoj, da se v šolah uporablja knjiga, ki uči t. i. »teorijo spola«.

Povedal je tudi, da so na sinodi o družini afriški škofje z žalostjo v srcu poročali o podobnih primerih pogojevanja tudi v Afriki.

Papež je kritično ocenil predvsem dejstvo, da se za uveljavljenje nove doktrine, ideologije v zvezi z družino, izrabljajo temeljne potrebe ljudi. Ideološka kolonizacija po papeževem mnenju povzroči veliko trpljenja, saj vzame svobodo in prizadene identiteto, kulturo.

Papež je opozoril še, da ideološka kolonizacija ni nič novega in da se je v zgodovini že dogajala, kot primer je dal nacistično in fašistično organizacijo za mlade (Hitler-Jugend in Balila).

Včasih lahko s številom otrok tudi skušamo Boga

Papež je v pogovoru z novinarji spregovoril tudi o načrtovanju družine oziroma odprtosti za življenje.

Najprej je opozoril, da je odprtost za življenje sestavni del oziroma pogoj zakramenta zakona. Mož ne more podeliti zakramenta zakona ženi in žena ne možu, če nista odprta za življenje. Če se ugotovi, da se nista poročila s to odprtostjo, je zakon ničen.

Mož ne more podeliti zakramenta zakona ženi in žena ne možu, če nista odprta za življenje.

Odprtost za življenje pa ne pomeni, da morajo imeti kristjani otroke enega za drugim. Pri tem je podal primer žene, ki jo je srečal pred meseci in je bila osmič noseča, vseh sedem otrok pa je doslej rodila s carskim rezom.

Dejal ji je: »Želite imeti sedem sirot? S tem lahko skušate Boga!« Papež je izrazil mnenje, da njeno ravnanje ni odgovorno, četudi reče: »Saj zaupam v Boga«.

Ob tem je podal še slikovito primerjavo, da »nekateri mislijo, da biti dober katoličan pomeni, da smo kot zajci«.

Ne, gre za odgovorno starševstvo, o katerem je pisal že papež Pavel VI. v encikliki Humanae Vitae. Bog nam daje metode, načine, da smo lahko odgovorni. Primernih oziroma dovoljenih načinov je po papeževih besedah veliko in jih lahko spoznavamo denimo prek zakonskih skupin, strokovnjakov, duhovnikov.

Za večino revnih je otrok zaklad

Izjave, kot smo jih navedli zgoraj – še posebej če jih izreče papež kot vrhovna avtoriteta v Cerkvi – so vedno v nevarnosti, da se jih iztrga iz konteksta in da postanejo predmet ozkih ali celo povsem enostranskih interpretacij.

Zato je pomembno opozoriti tudi na drugo plat problematike, ki jo je papež izrecno poudaril tudi v svojem pogovoru z novinarji na letu s Filipinov.

Papež je dejal, da Pavel VI. z nasprotovanjem kontracepciji ni bil staromoden, omejen, ampak preroški, saj je videl nastajajoči neomaltuzianizem (to je teorija oziroma miselnost, da število ljudi narašča hitreje kot zmožnosti preskrbe s hrano oziroma da na svetu ni dovolj virov za človeško populacijo, kakor se napoveduje za prihodnost). V ozadju te ideje je po papeževih besedah nadvlada človeštvu s strani središč moči.

Odgovorno starševstvo gleda tudi na daržljivost očeta in matere, ki vidita zaklad v vsakem otroku.

Opozoril je na še današnje sadove te miselnosti, na nizko rodnost v nekaterih državah (omenil je Italijo, Španijo), ki s sabo prinaša tudi mnoge ekonomske izzive (denimo vzdržnost pokojninskega sistema).

Ob koncu odgovorov na vprašanja v zvezi z načrtovanjem družine pa je papež spregovoril morda najbolj značilen poudarek, ki ne sledi logiki samozadostnega zahodnega sveta, ampak razodeva tolikokrat nerazumljeno perspektivo »tretjega« sveta.

Navedimo ga zato v celoti: »Za večino revnih ljudi je otrok zaklad. Res je potrebno pri načrtovanju družine biti preudaren. Res nekateri rečejo: ‘Saj že Bog ve, kako mi bo pomagal’ in niso preudarni. Toda odgovorno starševstvo gleda tudi na darežljivost očeta in matere, ki vidita zaklad v vsakem otroku 

Preberite tudi KOMENTAR: Zajci brez konteksta ali koliko otrok naj ima “dobri” katoličan

Foto: Facebook Catholic News Service

Za iskrene odnose.
Pridružite se naročnikom iskreni.net!

Dobili boste orodja in spodbude v obliki ekskluzivnih videov in člankov, ki vam bodo pomagale, da ustvarite vzpodbudno okolje za vas osebno, vaš zakon, družino, pa tudi širše. Z naročnino podprete tudi naše delo in omogočite rast ter razvoj tako sebe kot tudi izboljšavo bodočih vsebin za vas in ostale.
Hvala vam!

Naroči se

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja