Ljubiti kot kralj Salomon

Visoka pesem je ena največjih pesnitev vseh časov. Pripisali so jo kralju Salomonu, ki je veljal za najmodrejšega človeka na svetu. V pesnitvi beremo o predani ljubezni med ženinom in nevesto ter o praznovanju njune ljubezni, ki je prežeta s poželenjem, hrepenenjem, občudovanjem, strastjo, užitkom in vznemirjenjem. Pesem pravzaprav pripoveduje o najmočnejših “utrinkih” dvorjenja in “potovanja v dvoje”: od poročnega obreda, poročne noči in njenih radosti, do prvih razhajanj in konfliktov ter ponovne vzpostavitve močne zaveze. Po svoje brezčasni utrinki, ki tudi po več kot 3000 letih navdihujejo, kako strastno ljubiti, težave pa prebroditi.

Kljub temu, da je celotna pesem prebogata, da bi njeno razlago strnili v nekaj odstavkov, pa je pomenljivo njeno 4. poglavje, ki znotraj 15 vrstic razkrije, na kakšen način naj ženin pristopi do svoje neveste (in kasneje mož do žene), da bi v njej prebudil strast in željo po ljubljenju.

“Kako lepa si, moja draga, kako lepa!” (Vp 4, 1)

Na spolno bližino se pripravi s tem, kar misli in čuti, v veliki meri pa misli in čuti tako, kot jo k temu vodi moški.

Salomon je vedel, da se spolni odnos za žensko vedno začne v njenem umu, ženskem najobčutljivejšem spolnem organu. Ženska ne čuti enakega pritiska ali vztrajnega nagona po spolnosti kot moški. Na spolno bližino se pripravi s tem, kar misli in čuti, v veliki meri pa misli in čuti tako, kot jo k temu vodi moški. Nič ne pomiri ženskih strahov in ne vzbudi njenih strasti tako kot to, da ji moški pove, kako čudovita je.

In tako v 4. poglavju ženin prične z nežnimi besedami, ki njegovo nevesto od znotraj krepijo. Pred tem je dvomila o svoji lepoti (Vp 1, 5-6), on pa ji resnicoljubno zagotovi (in to kar dvakrat), da je zanj najlepša ženska na svetu. Všeč mu je, kar vidi, in to ji tudi pove. In ko ji govori, ji gleda globoko v oči. To je čudovit intimen trenutek med dvema mladoporočencema. Pogleda v njeno dušo kot uvod v raziskovanje njenega telesa. Ve, kako doseči najglobljo notranjost ženske, s katero se je poročil.

Osredotočen je nanjo!

Dotika se jo z besedami, preden se je dotakne z rokami.

Očitno je, da ženin uporablja svoje sposobnosti opazovanja in opisovanja; osredotočen je nanjo, in ne nase. Osredotoči se na njene oči (“tvoje oči so golobi”), lase (“tvoji lasje so kot čreda koz”), zobe (“tvoji zobje so kot čreda strižnih ovc”), ustnice (“tvoja usta so ljubka”), teme (“kot kos granatnega jabolka je tvoje sencè za tvojo tenčico”), lica, vrat (“kakor Davidov stolp je tvoj vrat”) in prsi. Njegova nevesta še vedno nosi tančico na glavi in kljub temu je lepota, ki mu jo razkriva, več kot dovolj, da vzbuja njegovo zanimanje. Dotika se jo z besedami, preden se je dotakne z rokami, in s tem ji zagotovi, da je zanj povsem očarljiva.

Pri tem pa je zanimivo, da nikoli zares ne izvemo, kako je njegova nevesta videti. Ne vemo, kakšen je njen dejanski videz, saj je lepota v očeh (in besedah) opazovalca.

“Pridi z Libanona, nevesta … iz levjih votlin, z gorá panterjev!” (Vp 4, 8)

Ko ženin nevesto prosi, naj pride iz tako strašljivih krajev, jo v resnici prosi, naj svoje misli popolnoma prenese k njemu in pusti strahove za seboj. Želi, da pusti strah in zaskrbljenost zaradi novega zakonskega življenja in preprosto pride k njemu … Tako jo iz njenih strahov pokliče v svoj objem. Zagotovi ji, da bo pri njem na varnem.

“Kako prija tvoja ljubezen, bolj kakor vino …” (Vp 4, 10)

“… in vonj tvojih mazil bolj kot vse dišave. Tvoje ustnice kapljajo med, nevesta” (Vp 4, 10). Če je v prejšnjih poglavjih večkrat omenjena vizualno usmerjena moška narava, zgornje besede potrjujejo, da ženina ne navdušuje le to, kar vidi, ampak tudi nevestin zapeljiv vonj in sladek okus njenih ustnic. Preko besednega občudovanja zadovolji njene čustvene potrebe.

Predigra se začne z besedami!

Zato vsi, ki zmotno mislijo, da je predigra sestavljena iz tega, da se mož v kuhinji prikrade za ženo in pričakuje, da se bo takoj ogrela zanj, naj izkoristijo nasvet od najmodrejšega človeka na svetu: Predigra se začne z besedami. Ali kakor nakažeta zaljubljenca v pesnitvi: “Predigra” lahko poteka cel dan, vsak dan, izražena z nežnim besednim občudovanjem in premišljenimi dejanji. Tako žar ljubljenja nikoli popolnoma ne zbledi. Ostaja med spominjanjem in pričakovanjem.

Za iskrene odnose.
Pridružite se naročnikom iskreni.net!

Dobili boste orodja in spodbude v obliki ekskluzivnih videov in člankov, ki vam bodo pomagale, da ustvarite vzpodbudno okolje za vas osebno, vaš zakon, družino, pa tudi širše. Z naročnino podprete tudi naše delo in omogočite rast ter razvoj tako sebe kot tudi izboljšavo bodočih vsebin za vas in ostale.
Hvala vam!

Preveri pakete

Komentarji

  1. Tudi za moškega se spolni odnos začne v glavi. Ni razlike. Mlad moški, ki ga vodijo hormoni ime pred seboj zgolj en cilj. A tudi ženske v točno pravem trenutku življenja so vodene z nagoni. Tudi tu ni razlik. Razlike pa so izven teh okvirjev, ki pa pri spoloma niso ob enakem času. Tam je potrebna veščina in prilagajanje za uspešno uskladitev.

    1. … torej NISO vsi moški venomer vodeni zgolj z nagoni. Prav zaprav veliko moških trpi za lakoto po ljubezni, sprejetosti, razumevanju in varnosti. Le naučeni so to dobro skrivati za mačizmom in v želji po zatiranju teh potreb, se zatekajo k mesenih potešitvah. Seks je te moške enako kot alkohol ali druga droga. “pijejo, ker so lačni”.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja