Oralna kontracepcije zvišuje tveganje za glavkom

Uredništvo iskreni.net
Petek, 21. februar 2014, 13:00
Image
kontracepcijske tabletke
Dolgotrajna uporaba oralne kontracepcije povečuje možnost za razvoj očesne bolezni glavkom, ugotavljajo raziskovalci. Ogrožene so ženske, ki kontracepcijske tabletke jemljejo tri leta ali dlje.

V raziskavi je v ZDA sodelovalo 3406 žensk, starejših od 40 let. Njene izsledke so predstavili na letnem srečanju ameriške akademije za oftalmologijo v New Orleansu, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Dvakrat večja verjetnost za razvoj glavkoma

Pri ženskah, ki so jemale kontracepcijske tablete več kot tri leta, je bila verjetnost za razvoj glavkoma 2,05-krat večja kot pri tistih, ki tabletk niso jemale. Pri tem ni bilo pomembno, katere konkretne tabletke so ženske jemale.

Glavkom je poškodba vlaken očesnega živca, ki jo najpogosteje povzroči povišan pritisk v očeh. Če bolezen ni pravočasno zdravljena, lahko prizadeti izgubi vid.

Na pregled k oftamologu!

Vodilni raziskovalec in profesor klinične oftalmologije na univerzi California v San Franciscu Shan Lin je ob tem opozoril, da bi morale ženske, ki so več kot tri leta uporabljale oralno kontracepcijo, opraviti pregled pri očesnem zdravniku

Zdravje njihovih oči pa bi morali tudi pozneje natančno spremljati, še posebej, če je pri njih še kakšen drug dejavnik tveganja, kot so glavkom v družini, zgodovina povečanega očesnega pritiska ali obstoječe težave z vidom.

Pomembna vloga estrogena

Čeprav se zadnja študija ni osredotočila na vzročno-posledično povezavo med jemanjem kontracepcijskih tablet in boleznijo, so predhodne preiskave nakazale možnost, da bi bil lahko pomembno vlogo pri razvoju glavkoma igral estrogen.

Zdravila za glavkom ni, če je pravočasno odkrita, pa je bolezen najpogosteje mogoče nadzorovati z zdravili ali operacijo.

S. B. L.

Vir: rtvslo.si

Komentarji

Za komentiranje se prijavite ali registrirajte.