Papež žalosten, ker se preveč vrtimo okoli enega vprašanja

Štefan Kržišnik
Ponedeljek, 18. april 2016, 18:03
Image
mediji papez

Med povratnim letom z enodnevnega obiska na grškem otoku Lesbos je papež Frančišek v soboto, 16. aprila, prvič komentiral svoje besedilo Amoris Laetitia (Radost ljubezni), ki ga je napisal po zaključku sinode o družini.

Čeprav je bila kratka, 25-minutna novinarska konferenca, namenjena prvenstveno glavni temi obiska v Grčiji, to je vprašanju migracij, pa je bilo pričakovati tudi vprašanja o Amoris Laetitia.

Pohvale za oznanjevalno in pastoralno svežino, kritike zaradi dvoumnosti

Papeževo besedilo, ki je bilo predstavljeno pred dobrim tednom dni, je namreč vzbudilo raznolike odzive.

Veliko je bilo pohval, da besedilo čudovito opisuje poročno ljubezen med moškim in žensko ter zakrament zakona, pa tudi odpira nove, sveže pastoralne poti oznanila družine v današnjem svetu.

Nemalo pa je bilo tudi kritik predvsem v zvezi s tistim delom besedila, ki govori o vprašanju prejemanja zakramentov s strani ločenih in znova poročenih, ki je burilo duhove vse od sklica sinode.

Pri tem so bile kritike usmerjene predvsem v dejstvo, da se papež o tem vprašanju ni jasno izrekel.

Močno je sicer podprl pot vključevanja parov v t. i. neurejenih zvezah v občestvo Cerkve in sicer po poti razločevanja in spremljanja od primera do primera. A glede samega prejemanja zakramentov ni zapisal jasnega stališča – o čemer najbolje govori dejstvo, da nekateri komentatorji in celo škofje trdijo, da se ni spremenilo nič, drugi pa, da je papež dejansko potrdil možnost prejemanja zakramentov v posameznih primerih.

Papež se znova izogne jasnemu odgovoru ...

Papež se je tudi med novinarsko konferenco na letalu izognil jasnemu odgovoru. Na vprašanje novinarja Wall Street Journala, ali po izidu besedila obstajajo konkretne možnosti, ki jih prej ni bilo, je papež dejal: “Da, lahko rečem, da mnoge. A to bi bil nezadosten odgovor.”

Papež je zato novinarja in z njim javnost napotil na branje besedila kardinala Christopha Schönborna, ki ga je ta pripravil ob predstavitvi besedila Amoris Laetitia. (V njem seveda kaj večje jasnosti kot v Amoris Laetitia ni.)

... in opozori na nekatere pomembne teme v zvezi z družino

Na dodatno vprašanje novinarja Le Figaroja, zakaj se je odločil, da tako pomembno vprašanje omeni samo v opombi k besedilu – ali zato, ker je predvideval nasprotovanje ali ker je s tem želel povedati, da vprašanje ni pomembno – je papež znova odgovoril ne najbolj jasno, pri čemer se je obregnil ob medijsko percepcijo pomembnosti posameznih tem sinode.

Postaja očitno, da se papež o obhajilu ločenih in znova poročenih ne bo izrekel jasneje, kot se je v Amoris Laetitia.

“Ko sem sklical prvo zasedanje sinode, je bila največja skrb medijev namenjena vprašanju obhajila za ločene in znova poročene. In ker sam nisem svetnik, me je to motilo in naredilo žalostnega,” je dejal papež.

Opozoril je, da pod vtisom medijev ne prepoznamo pomembnih tem: “Ali ne prepoznate, da je družina širom sveta v krizi? Ali ne vidimo, da je stopnja rodnosti v Evropi taka, da bi se lahko zjokali? /…/ Ali ne dojamemo, da  se mladi nočejo poročati? Ali ne vidimo, da manjka služb oziroma dela in da mora kakšna mati imeti dve službi, otroci pa odraščajo brez nje?”

Ob koncu je še dejal, da se ne spomni opombe k besedilu, po kateri ga sprašuje novinar, da pa je v njej “gotovo nekaj splošnega”, nekaj, o čemer je že pisal v okrožnici Veselje evangelija.

Papež gre naprej: na podlagi nauka pastoralna praksa ostaja odprta

S to novinarsko konferenco je papež tako samo potrdil, da bo njegova strategija tudi vnaprej taka, kot je bila doslej: graditi na tradicionalem nauku Cerkve o zakonu in družini, v zvezi z obhajilom ljudi v objektivno grešnih sitaucijah pa pustiti stvari odprte oziromu zaupati procesu razločevanja ter odgovornosti (vesti) tako spremljevalca (duhovnika) kot posameznika, ki je v dani situaciji.

Postaja pa očitno, da se papež o tem ne bo izrekel jasneje, kot se je v Amoris Laetitia. Tako bo ostala sitacija za ene rešena, za druge nerešena, a vendar v svoji labilnosti tako uravnotežena, da očitno ne bo prišlo do razpok in doktrinalnih sporov.

Bodo pa veliko dela imeli teologi, kot je hudomušno pripomnil eden od komentatorjev – dobro se bodo morali namreč potruditi, da bodo Amoris Laetitia uskladili z vsem, kar je bilo doslej s strani Cerkve zapisano o teh vprašanjih.

Celotno besedilo papeževega pogovora z novinarji najdete tukaj.

Komentarji

Za komentiranje se prijavite ali registrirajte.