D&G brez dlake na jeziku o naravni družini

Mica Škoberne
Torek, 17. marec 2015, 4:18
Image
d g

»Ker sem gej, ne morem imeti otrok. Vsega pač ne moreš imeti v življenju,« je v intervjuju skupaj s poslovnim partnerjem Stefanom Gabbanom med drugim dejal modni velikan Domenico Dolce in sprožil vročo polemiko o istospolnem starševstvu, umetni oploditvi, nadomestnem materinstvu ... in tudi o svobodi govora.   

Tudi italijanskima modnima velikanoma, ki sta 12. marca v italijanski reviji Panorama zelo odkrito in skorajda drzno spregovorila o svojih pogledih na družino, zadnje dni ni prizaneseno zaradi njunih »politično nekorektnih pogledov«. Recimo tega, da je skupnost mame in očeta edino naravno okolje za spočetje in vzgojo otrok.

Posebej boleče za zagovornike istospolnih porok in starševstva je to, da tovrstne izjave tokrat prihajajo iz ust dveh odkritih homoseksualcev, ki sta bila 23 let v partnerski zvezi (razšla sta se leta 2005) in sta poleg vsega med najpremožnejšimi – njuno skupno premoženje ocenjujejo na več kot 4 milijarde dolarjev.

Že projekt zadnjega leta sta D&G posvetila družinam in z vsega sveta zbirala fotografije družin, modna revija v marcu pa je bila v celoti posvečena mamam, ki so se po modni pisti sprehodile s svojimi otroki (tudi še v trebuščku).

d g2

Kolekcija D&G jesen/zima 2015 Viva la Mamma! na milanskem tednu mode
je na pisti pričarala neobičajen prizor

Posebej burno se je na izjave modnih ikon odzval britanski glasbenik Elton John, ki ima z možem dva otroka, spočeta in rojena preko umetne oploditve in nadomestne matere – pozval je namreč k bojkotu znamke D&G z #BoycottDolceGabbana, kmalu pa so se mu pridružili tudi drugi zvezdniki (Ricky Martin, Victoria Beckham, Martina Navratilova) in LGBT združenja z vsega sveta.  

"Rojevanje otrok mora biti dejanje ljubezni"

Ne gre ne za religijo in ne za družbeni status: človek se rodi in ima enega očeta in eno mamo. Ali naj bi vsaj bilo tako.S čim sta si Dolce in Gabbana nakopala ves ta bes? Z odgovorom na vprašanje, kaj za Dolce&Gabbana pomeni družina:

Gabbana: »Ko smo gledali na tisoče fotografij, ki so nam jih ljudje poslali, smo doumeli, da družina ni le neka minljiva moda. Je nek nadnaraven čut za pripadnost. /…/

Dolce: Saj družine si nismo mi izmislili. Sveta družina je postala nekakšna ikona zanjo, ampak ne gre ne za religijo in ne za družbeni status: človek se rodi in ima enega očeta in eno mamo. Ali naj bi vsaj bilo tako, zato pa me ne prepriča to, kar imenujem otroci kemije, sintetični otroci. Maternice, ki se dajejo v najem, seme, izbrano iz kataloga. In kako potem temu otroku pojasniš, kdo je mama? Bi vi želeli biti otrok kemije? Rojevanje otrok mora biti dejanje ljubezni. Danes psihiatri sploh še niso pripravljeni na soočenje s posledicami teh eksperimentov.«  

"So stvari, ki se jih ne sme spreminjati. Ena od teh je družina."

Na vprašanje o tem, ali sta si kdaj želela biti očeta, pa je Dolce odgovoril:

»Sem gej, ne morem imeti otroka. Mislim, da v življenju ni mogoče imeti vsega. In tudi dobro se je čemu odreči. Življenje ima svoj naravni potek, so stvari, ki se jih ne sme spreminjati. In ena od teh je družina.«


d g4

D&G v svojih oglasnih kampanjah pogosto uporablja podobo družine, pogosto tradicionalne italijanske.

Omenjene izjave pa že imajo predzgodovino, saj sta se tako Dolce kot Gabbana v preteklosti že izrekala o svojem odnosu do teh vprašanj. Leta 2013 sta v intervjuju za The Telegraph izjavila, da se ne bi želela poročiti, ker da ne verjameta v homoseksualno poroko. 

Nekoliko bolj zapletena je zgodba okrog otrok. Stefano Gabbana je leta 2006 za Daily Mail izjavil, da bi si želel lastnega biološkega otroka, spočetega preko umetne oploditve, in da je že spraševal svojo dobro prijateljico, ali bi bila pripravljena biti mati njegovega otroka. Lahko bi otroka posvojil ali dobil iz tujine, ampak strah pred tem, da bi se otrok zato počutil izkoriščanega, me paralizira.Hkrati ob tem pa je izjavil tudi naslednje: »Nasprotujem temu, da bi otrok odraščal z dvema istospolnima staršema. Otrok potrebuje mamo in očeta. Ne morem si zamisliti svojega otroštva brez mame. Prepričan sem tudi, da je kruto, da vzameš dojenčka proč od njegove mame.«

Leto pred tem, ko sta bila še par, pa je tudi Domenico za italijanski Vanity Fair priznal, da bi si želel imeti za celo nogometno moštvo otrok, vendar je dodal: »V življenju sem dosegel vse, kar je mogoče doseči, vendar imam majhen hendikep v tem, da sem gej, zato ne morem imeti otroka. Lahko bi ga posvojil ali dobil iz tujine, ampak strah pred tem, da bi se otrok zato počutil izkoriščanega, me paralizira.«

d g6

Dolce in Gabbana sta leta 2005 kot par še pozirala na naslovnici Vanity Faira z otroki
in govorila o tem, da sicer imata željo biti očeta, a tudi pomisleke v zvezi s tem.
Deset let pozneje so ti veliko jasneje izraženi. 

"Nož v hrbet"

Aktivisti so označili besede modnega dvojca kot »nož v hrbet« in sprožili pravcato kampanjo za bojkot znamke D&G. Prizadeti so tudi mnogi starši otrok, spočetih v postopkih IVF

Gabbana se je na ves vihar odzval z besedami: »Globoko verjameva v demokracijo in v to, da je svoboda izražanja bistvena zanjo. Govorila sva o tem, kako midva vidiva resničnost, ni pa bil najin namen, da bi obsojala izbire drugih ljudi. Verjameva v svobodo in v ljubezen

Dolce pa je zapisal: "Sem Sicilijanec in sem odraščal v tradicionalni družini, ki jo sestavljajo mama, oče in otroci. Dobro se zavedam, da obstajajo tudi drugi tipi družin in da so enako legitimni kot ta, ki sem ga poznal sam. Govoril sem o svojem osebnem pogledu, brez da bi ob tem sodil o izbirah in odločitvah drugih."

d g7

Veliko zaslug za svoj uspeh - vzpon s popolnega dna - modna oblikovalca
pripisujeta družinama, v katerih sta odraščala.

Ocene glede tega, kakšen vpliv bo imel poziv k bojkotu na prodajo znamke D&G, so zelo različne. Nekateri poznavalci modnega sveta so prepričani, da bo izguba podpore številnih zvezdnikvo močno vplivala na ugled znamke, drugi menijo da vse skupaj ne bo tako usodno.

Poznan vzorec delovanja ...

Ob vsem skupaj pa se spet odpira vprašanje svobode izražanja lastnih stališč v tem tako bolečem boju za redefinicijo nečesa, kar je tisočletja veljalo za povsem enoznačno. In zdi se, da smo tudi v v primeru D&G priča tako poznanemu vzorcu delovanja, ko je že golo izražanje lastnega prepričanja o pomembnosti naravne družine, materinstva, očetovstva ali o bistveno različni, a komplementarni identiteti ter vlogi moškega in ženske, ostro napadeno, prikazano kot nestrpnost, očrnjeno in tudi finančno kaznovano s strani "strpnih". Vzorec, ki je tako dobro poznan tudi slovenskim zagovornikom pravice otroka do mame in očeta, Zavodu iskreni.net s Festivalom družin in pred nedavnim tudi snovalcem festivala Femme Feminite.     

Komentarji

Za komentiranje se prijavite ali registrirajte.