Dejanja srca se začnejo z ljubeznijo v družini

Eva Markovič
Nedelja, 13. september 2015, 16:00
Image
druzina07

Sta družina in popolna predanost Jezusu združljivi? Seveda, je v katehezi o družini povedal papež Frančišek in dodal, da se družinske vezi v polnosti osmislijo prav z izkušnjo vere.

Družinskih vezi pokorščina veri ne ovira, ampak jih ščiti in rešuje za večno življenje, je nadaljeval papež. Hkrati je poudaril, da družinski slog v človeških odnosih na zemljo prinaša upanje.

»En sam moški in ena sama ženska, ki tvegata in se žrtvujeta za otroka nekoga drugega, ne le za svojega, nam pojasnita ljubezen, ki je številni znanstveniki ne razumejo več,« je povedal papež in dodal, da se dejanja ljubezni rodijo prav iz pristnih družinskih čustev.

Po papeževih besedah bi morali vodilno vlogo v svetu ponovno nameniti družinam, ki poslušajo in izvršujejo Božjo besedo. Prispevka družine namreč ne more nadomestiti noben ekonomski ali politični projekt. Še več, »nasmeh ene družine lahko premaga opustošenje v naših mestih«. Družina, ki pričuje za ljubezen, namreč lahko ogreje srce celotnega mesta in ga reši potrtosti, je zaključil papež.

Vabimo vas k branju celotne kateheze.

***** ***** *****

Dragi bratje in sestre, pozdravljeni!

V zadnjem delu katehez o družini se bomo ozrli na način, kako družina živi odgovornost sporočanja in posredovanja vere, tako navznoter kot navzven.

Družinsko življenje in hoja za Jezusom si ne nasprotujeta

Družinske vezi se znotraj izkušnje vere in Božje ljubezni preoblikujejo in v polnosti osmislijo.

V prvem trenutku nam lahko pridejo na misel nekateri odlomki iz evangelija, zaradi katerih se zdi, da si družinske vezi in hoja za Jezusom nasprotujejo: »Kdor ima rajši očeta ali mater kakor mene, ni mene vreden; in kdor ima rajši sina ali hčer kakor mene, ni mene vreden. Kdor ne sprejme svojega križa in ne hodi za menoj, ni mene vreden« (Mt 10,37-38).

Jezus seveda noče odpraviti četrte zapovedi, ki je prva med tistimi, ki se nanašajo na odnos do oseb. Prve tri se nanašajo na Boga, ta stavek pa se nanaša na osebe. Prav tako ne smemo misliti, da nam Gospod, potem ko je naredil čudež za mladoporočenca v Kani, potem ko je posvetil zakonsko vez med moškim in žensko, potem ko je hčere in sinove vrnil nazaj v družinsko življenje, od nas zahteva neobčutljivost za te vezi!

Vera preoblikuje in osmisli družinske vezi

Razlaga je drugačna. Ko Jezus potrdi prvenstvo, ki ga ima vera v Boga, ne najde zgovornejše primerjave od družinskih čustev. Hkrati pa se družinske vezi znotraj izkušnje vere in Božje ljubezni preoblikujejo in v polnosti osmislijo.

Modrost čustev, ki se jih ne da kupiti ali prodati, je najboljša dota družinskega duha.

Takrat lahko presežejo same sebe, da ustvarijo še obsežnejše očetovstvo in materinstvo ter sprejmejo kot brate in sestre tiste, ki so na obrobju vseh vezi. Ko so Jezusu rekli, da so zunaj njegova mati in njegovi bratje, jim je odgovoril: »Glejte, to so moja mati in moji bratje! Kdor namreč uresničuje Božjo voljo, ta je moj brat, sestra in mati« (Mr 3,34b-35).

Modrost čustev, ki se jih ne da kupiti ali prodati, je najboljša dota družinskega duha. Ravno v družini se naučimo rasti v vzdušju modrosti vezi. Tu se naučimo njihove »slovnice«, drugje se je naučimo zelo težko. In prav to je jezik, po katerem se nam Bog vsem razodeva.

Širjenje družinskega sloga na zemljo prinaša upanje

Vabilo, naj družinske vezi postavimo v okvir pokorščine veri in zavezi z Gospodom, jih ne ovira. Ravno nasprotno, ščiti jih, jih osvobaja sebičnosti, varuje pred propadanjem, rešuje jih za življenje, ki ne umre. Širjenje družinskega sloga v človeških odnosih je blagoslov za narode: na zemljo prinaša upanje.

Kadar se družinska čustva prepustijo spreobrnjenju, o katerem pričuje evangelij, postanejo sposobna nepredstavljivih stvari, da se lahko z roko dotaknejo Božjih del – del, ki jih Bog uresničuje v zgodovini, pa tudi tistih, ki jih je Jezus storil za moške, ženske, otroke, ki jih je srečal.

Iz družinskih čustev se rodijo dejanja ljubezni

Kadar se družinska čustva prepustijo spreobrnjenju, postanejo sposobna nepredstavljivih stvari, da se lahko z roko dotaknejo Božjih del.

En sam nasmeh, čudežno iztrgan iz obupanosti zavrženega otroka, ki ponovno začne živeti, nam pojasni delovanje Boga v svetu bolje od tisoč teoloških razprav. En sam moški in ena sama ženska, ki tvegata in se žrtvujeta za otroka nekoga drugega, ne le za svojega, nam pojasnita ljubezen, ki je številni znanstveniki ne razumejo več.

Kjer obstajajo družinska čustva, se rodijo tudi dejanja srca, ki so zgovornejša od besed. Dejanje ljubezni … Ob tem se lahko zamislimo.

Vodilno vlogo bi morale imeti družine, ki izvršujejo Božjo besedo

Družina, ki odgovori na Jezusov klic, vrne upravljanje sveta zavezi moškega in ženske z Bogom. Predstavljajmo si, kaj bi se danes lahko razvilo iz tega pričevanja. Predstavljajmo si, da krmilo zgodovine (družbe, ekonomije, politike) končno spet preide v roke zavezi moškega in ženske, tako da ga upravljata s pogledom, usmerjenim na prihodnjo generacijo. Svetovne in domače teme, ekonomija in delo bi nenadoma zazveneli povsem drugače!

Če bomo vodilno vlogo – izhajajoč iz Cerkve – ponovno namenili družini, ki posluša Božjo besedo in jo izvršuje, bomo postali kot dobro vino na gostiji v Kani, vse bomo prekvasili kot Božji kvas!

Družine se morajo upreti opustošenju zaradi pomanjkanja ljubezni

Naša mesta so postala opustošena zaradi pomanjkanja ljubezni. Toliko razvedril obstaja, toliko zabave, manjka pa ljubezni.

Dejansko je zaveza družine z Bogom danes poklicana k uporu proti opustošenju modernih mest. Naša mesta so postala opustošena zaradi pomanjkanja ljubezni, pomanjkanja smeha. Toliko razvedril obstaja, toliko zapravljanja časa, toliko zabave, manjka pa ljubezni. Nasmeh ene družine lahko premaga opustošenje v naših mestih. To je zmaga družinske ljubezni.

Noben ekonomski in politični projekt ne more nadomestiti družinskega prispevka. Načrtovanje babilonskega stolpa gradi nebotičnike brez življenja. Zaradi Božjega Duha pa zacvetijo puščave (prim. Iz 32,15). Izstopiti moramo iz stolpov in utrjenih elitnih soban ter ponovno začeti obiskovati hiše in prostore, na katerih živijo množice, ki so odprte za družinsko ljubezen.

Pričevanje družinske ljubezni lahko ogreje vse mesto

Noben ekonomski in politični projekt ne more nadomestiti družinskega prispevka.

Občestvo karizem je namenjeno preoblikovanju Cerkve v družinski kraj, namenjen srečanju z Bogom. Nadaljujmo s hojo po tej poti, ne izgubimo upanja. Kjer je v družini ljubezen, je družina s svojim pričevanjem ljubezni sposobna ogreti srce celotnega mesta.

Molite zame, molimo drug za drugega, da bomo lahko prepoznali in podpirali obiske Boga. Duh bo prinesel veselo zmešnjavo v krščanske družine in človeško mesto bo rešeno potrtosti!

Mednaslovi in poudarki so uredniški.
Vir: Radio Vatikan

Foto: solarphotographers.com

Komentarji

Za komentiranje se prijavite ali registrirajte.

Čudovita princesa (9. do 12.)

18. oktober 2019 ob 17.30

Sveti Duh pri Škofji Loki, Ljubljana, Sveti duh, Nova Gorica,
Maribor