Komentarji na vsebino


iskreni.net o predlogu Družinskega zakonika
30. 10. 2009 ob 22:03

Ocena 4.8/5 (9 Glasov)

V času javne razprave želimo tudi v Zavodu iskreni.net kot eni najmočnejših organizacij civilne družbe na področju družine v Sloveniji izraziti stališče o predlogu Družinskega zakonika.

 

Zavod iskreni.net o predlogu Družinskega zakonika

 

Mnoge družine v sodobni družbi doživljajo najrazličnejše stiske. Prepričani pa smo, da ima vsaka družina v sebi življenjski potencial, notranjo energijo, ki ji daje neprecenljivo moč, da se sooča z najrazličnejšimi stiskami. Zato menimo, da je potrebno storiti vse, da omogočimo razvoj tega potenciala družin. Delovanje iskreni.net je tako usmerjeno v ustvarjanje boljših pogojev za osnovanje, življenje in rast družine, prav to pa pričakujemo tudi od države – na vseh ravneh: od povsem konkretnih rešitev pa vse do simbolne funkcije na najširši zakonodajni ravni, kjer se hkrati odražajo in ustvarjajo vrednote in ideali družbe.

Te simbolne vloge zakonika so se pripravljavci zakona denimo zelo dobro zavedali pri oblikovanju predloga o prepovedi telesnega kaznovanja otrok. Zavzeli so se za vrednoto nenasilja v vzgoji, pa čeprav ta v družbi marsikje še ni razumljena, sprejeta in uveljavljena. To odločitev močno podpiramo. Ta predlog, namesto da bi sledil družbeni realnosti, utira pot novi kulturi in jo spodbuja – pa čeprav zgolj na simbolni ravni, saj zakon ne predvideva sankcij za kršitve. Sprašujemo pa se, zakaj pri definiciji družine in v mnogih drugih pomembnih stvareh predlog zakonika ravna povsem drugače, se sklicuje na družbeno realnost in se ji prilagaja, pa čeprav je ta družbena realnost nespodbudna in ne v »največjo korist otroka«, kar naj bi bilo vodilno načelo predloga zakonika.

Kakšna je namreč družbena realnost? Vse manj sklenitev zakonskih zvez, visoko število ločitev, čedalje več ranjenih otrok zaradi odnosov med njihovimi starši, čakalne vrste pri družinskih terapevtih, slabšanje duševnega zdravja prebivalstva (korenine so največkrat prav v negativni izkušnji družine), porast spolnega nasilja, spolnih zlorab in pedofilije v različnih družbenih okoljih, odtujenost z generacijo starejših, ki so čedalje bolj prepuščeni skrbi inštitucij, neugodna demografska slika …

Pričakovali bi, da bo država s pristojnimi ustanovami te negativne pojave kritično pretresla in v nov zakon vnesla spremembe in določila, ki bi spodbujali k izboljšanju razmer. Predlog zakonika žal na tem področju ne prinaša vidnejših izboljšav. Pri presoji zakonika nikakor ne želimo biti krivični, zato moramo poudariti, da so ustvarjalci v predlog vnesli veliko kvalitetnih predlogov zlasti na področju ukrepov za varstvo pravic otrok v primerih sporov med starši. Toda žal to ni dovolj, saj zakonik v ničemer ne usmerja v preventivno delo, ampak se omejuje zgolj na reševanje težav, do katerih bi z ustrezno preventivo prihajalo v veliko manjši meri.

Toda bodimo iskreni in si priznajmo: na področju preventive smo danes vsi nemočni. Ni nenavadno, da država s svojimi ustanovami nima ustreznih odgovorov, če jih v marsičem nimajo/nimamo niti organizacije civilne družbe niti znanost in strokovnjaki niti verske skupnosti niti zakonci in starši sami. Pri iskreni.net smo prepričani, da je v korenini naše nemoči naš temeljni pogled na človeka in njegov smisel bivanja, zlasti naš temeljni pogled na medčloveške odnose in ljubezen.

 


Mnogi danes mislijo, da je zakonska zveza namenjena le izražanju ljubezni, tako na čustveni kot na najbolj intimni ravni, s spolnostjo. Nekatera pojmovanja zakona so še bolj preprosta in vidijo bistvo zakonske zveze le v uresničevanju interesov. Tovrstno pojmovanje zasledimo tudi v utemeljitvi predloga zakonika, ki zakonsko zvezo razume kot »življenjsko skupnost dveh oseb, ki v pomembni meri zadovoljuje čustvene, spolne, moralno-etične, ekonomske potrebe, želje in interese partnerjev«.

Pri iskreni.net smo prepričani, da je tako pojmovanje zakonske zveze pomanjkljivo in nepopolno. Manjka en bistveni element: odprtost ljubezni za posredovanje in darovanje novega življenja. Šele odprtost zakoncev za posredovanje novega življenja, za starševstvo in vzgojo, daje zakoncema polno uresničitev. Ta dimenzija se na poseben način kaže v spolnosti. Tudi spolnost namreč lahko zreduciramo samo na izražanje medsebojne ljubezni ali celo zadovoljevanje lastnih potreb. Toda v svojem človeškem bistvu je spolnost veliko več. Je odprtost ljubezni navzven, k drugemu, k otroku.

Takšen pogled na zakonsko zvezo je za nas temelj opredelitve do možnosti porok med istospolno usmerjenimi in posvojitve otrok z njihove strani. Ker homoseksualne zveze same po sebi nimajo možnosti, da se medsebojna ljubezen prek spolnosti odpre navzven, v novo življenje, jih ne moremo enačiti z zakonsko zvezo moškega in ženske. Zaradi odsotnosti otrok homoseksualna zveza zato tudi ne potrebuje enake vrste priznanja in zaščite s strani države. Poimenovanje trajnih in formaliziranih homoseksualnih zvez z istim izrazom kot zakonske zveze med moškim in žensko je zaradi omenjene temeljne različnosti neprimerno in povzroča povsem nepotrebno zmedo. To seveda ne pomeni, da ne bi smeli razmerij med homoseksualnimi pari (in tudi vsemi drugimi oblikami življenjskih skupnosti, ki vključujejo poleg čustvene tudi spolno dimenzijo) pravno urejati, saj v sodobni pluralni družbi nihče ne sme biti diskriminiran na podlagi spolne usmerjenosti in spolne prakse.

V povezavi s tem vprašanjem je tudi občutljivo vprašanje problematike posvojitev. Nikakor ne menimo, da homoseksualne osebe po definiciji niso zmožne ljubečega in predanega odnosa do otrok. Toda to dejstvo v ničemer ne opravičuje splošne možnosti posvojitev otrok s strani homoseksualnih parov. Menimo, da bi s tem posegli v svobodo otrok, ki so zaradi odsotnosti možnosti življenja v ljubeči biološki družini že tako prikrajšani, in jih zreducirali na raven pravice in ne osebe, ki naj ima najboljše možnosti za skladen osebni razvoj. Iz istega razloga nasprotujemo kakršnikoli drugi obliki posvojitve kot posvojitvi v okviru zakonske zveze, seveda s strani parov, za katere ustrezne službe pod strogimi predpisi presodijo njihovo primernost. V tem smislu so za nas nesprejemljive tudi možnosti individualnih posvojitev, ki jih zakonodaja že omogoča. Kakršnekoli druge oblike posvojitve bi bile za nas sprejemljive le v primeru, da za posvojitev otroka ne bi bilo na voljo druge možnosti, kar pa je v tem trenutku v naši državi domala nemogoče, zato posebna zakonodajna ureditev ni potrebna.

Na podlagi lastne izkušnje družine in starševstva pa tudi izkušnje programov, ki jih pripravljamo v Zavodu iskreni.net – predvsem večletne izkušnje dela z več sto mladimi pari v pripravi na zakon – smo torej prepričani, da je prav zakonska zveza tisto optimalno okolje, kjer lahko v polnosti zaživi ljubezen med možem in ženo, obenem pa je najboljše okolje za celosten razvoj otroka. Predvsem mladi poleg konkretnih oblik pomoči in primernih pogojev za sklenitev zakonske zveze in ustvarjanja lastne družine nujno potrebujejo tudi spodbude in zglede ter potrditev, da je pot, na katero se podajajo, v očeh širše skupnosti in države pomembna ter vredna priznanja ter zaščite. Sporočilo, da je vseeno, kakšno okolje bodo ustvarili za rojstvo in vzgojo svojih otrok, da je torej vsakršna življenjska skupnost enako dobra, jim pri tem ne more biti pomoč.

 

 


Od družinskega zakonika bi zato najprej pričakovali, da primerno opredeli ideal zakonske zveze in družine, h kateremu je smotrno, da kot družba stremimo (dosedanja definicija je v tem smislu ustrezna). Nadalje bi želeli, da zakonodaja in ustrezen nadzor omogočita, da zakonska zveza ne bo z ničemer v depriviligiranem položaju (kot je marsikje v praksi bila do sedaj v primerjavi z zunajzakonsko skupnostjo), kvečjemu nasprotno – zakonodaja naj bo zastavljena tako, da v njej zakonska skupnost moža in žene z otroki uživa največjo možno zaščito in podporo s strani države.

Ker pa se zavedamo, da mnogi otroci ne živijo v takšnih skupnostih, je potrebno za zaščito interesov teh otrok poskrbeti s posameznimi in čisto specifičnimi ukrepi, nikakor pa ne z enačenjem vseh oblik skupnosti. Takšno enačenje namreč močno vpliva na družbeno dojemanje in vrednotenje teh oblik skupnosti, zato z navidezno širino kot družba ničesar ne pridobimo, še manj pa otroci, katerih interese naj bi predlagani zakonik ščitil.

Spodbuditi bi želeli tudi razmislek o možnih oblikah preventivnega delovanja, ki bi preprečilo zgoraj omenjene negativne pojave trenutne družbene realnosti. Zakonik sicer omenja pomen pozitivnih ukrepov za preprečevanje razpada družin, ponudi pa premalo konkretnih možnosti. Možnost svetovalnega razgovora ali družinske mediacije pred ločitvijo je sicer dobrodošel, a žal prepozen ukrep, ki služi le zmanjševanju namesto preprečevanju škode. Med preventivnimi ukrepi bi bilo zato smiselno razmišljati že o zgodnji vzgoji za odnose, o izobraževalnih in preventivnih programih v zvezi s partnerskimi odnosi in vzgojo, o različnih oblikah priprav na zakon, o široko dostopni in razvejani strokovni pomoči parom v stiski.

 

Komentarji
Dodaj nov komentar Išči
barbara_s   |2009-10-31 00:00:08
Super... Zelo lepo napisano.
pehta   |2009-11-01 21:54:35
Čestitke! Res lepo zapisano in predvsem mi je všeč, da ste se jasno
opredelili proti redefiniciji družine.
študent   |2009-12-01 19:07:04
Zmedo glede redefinicije zakonske zveze/družine ustvarjate vi. S takšno akcijo
nasprotujete izenačitvi pravic istospolnih parov in družin s heteroseksualnimi
ter tako dovoljujete nadaljnjo diskriminiranje na podlagi spolne usmerjenosti
naših državljanov. Otroci v istospolnih družinah niso nič na slabšem, tako
kot tukaj namigujete. Na slabšem so zgolj zato, ker država zaenkrat še vedno
dovoljuje diskriminacijo na zakonski ravni, ki bo - močno upam - kmalu
odpravljena.
Majda  - Vojkova 16 Ljubljana   |2009-12-01 21:13:45
Sramota, da kaj takega sploh lahko izjavljate, veseli me samo, da je vedno več
takšnih ljudi, ki podpirajo novi družinski zakonik in verjemite vedno več jih
bo. Družina je le beseda za nekaj, kar mnogi med nami še ne razumejo.

Pozdrav
vsem normalno drugačnim
ateistka   |2010-07-29 13:44:05
absolutno se strinjam z Majdo in študentom. Presojati pavšalno in generalno
zgolj na podlagi informacije o spolni usmerjenosti ali zakonskem stanu je
skarjno neodgovorno in žaljivo do vpletenih. V vsakem primeru morajo pristojne
institucije presoditi, ali je človek ali par primeren za starša. In reči, da
samski oziroma homoseksualci po definiciji ne smejo biti starši je enako kot
reči, da črnci, aziati ali katerakoli druga rasa ne sme imeti otrok. Opiranje
svojih argumentov na eno samo lastnost osebe je skrajno žaljiva in neetična.

In prosim, ne postrezite mi z odgovorom, da če bi narava hotela, da imajo
otroke, bi za to že poskrbela sama. Če čisto naivno in primitivno primerjam,
narava tudi ni poskrbela za to, da komuniciramo z vesoljnim svetom preko ekrana
in tipkovnice. Pa glej nas, kako svojo potrebo in željo po izmenjavi mnenj vsi
skupaj (verni in neverni) izpolnjujemo preko nečesa, kar smo si ustvarili sami.
container   |2009-12-01 21:14:16
Ok, končno en "sane" prispevek o zakoniku. Malce šepa sicer pri
bistvu: "odprtost ljubezni za posredovanje in darovanje novega
življenja". Kaj je to "odprtost ljubezni"? Ljubezen ne more biti
zaprta (?). Sicer je pomen kanseje razložen: "Ker homoseksualne zveze same
po sebi nimajo možnosti, da se medsebojna ljubezen prek spolnosti odpre
navzven, v novo življenje, jih ne moremo enačiti z zakonsko zvezo moškega in
ženske". Mislim, da bi to bilo bolj jasno razloženo.

Sicer se strinjam s
stališčem in podpiram prizadevanja iskrani.net. Osebno se ne bojim uveljavitve
novega zakona zaradi urejanja pravic istospolnih zvez - te so v naši družbi
trenutno manjši problem - ampak, ker nam ta burleska in populizem jemljeta
energijo za uveljavljanje nujno potrebnih zakonskih popravkov glede družine, ki
so pomembni za kvaliteto bivanja velike večine.
Suzana   |2009-12-01 23:59:09
Pozdravček vsem, tudi tistim s plakatov. Pa res veste, kaj je družina, kaj
poroka in nekaj, kar je zakon ???
Naši državi je samo zato, da se družine
ustvarjajo, ker so potem otroci (državljani, da se poročimo, plačamo takse ob
poroki, še dražje so ločitve. Mi sami pri sebi bi najbolj morali vedeti,
zakaj si družino ustvarimo, ne glede na to ali se poročimo ali ne. Smisel
družine je ljubezen, medsebojno spoštovanje, z leti pa tudi
strpnost...
Država, če že želi pisati zakone, potem naj se jih tudi drži.
Ob ločitvi npr. če je le ta sporazumna ni problema. Če pa nekdo prevara, se
partnerja znebi na povsem lep način, brez kazni za tisto, kar ob poroki nekdo
obljublja, pa potem tega ne izpolni. Največkrat je prevarani tudi v povsem
slabšem položaju, ker je takrat prizadet, nemočen, država pa potegne z
močnejšim.Sploh ob takih razvezah trpijo otroci, mladoletni ali
polnoletni.
Kaj bi naštevala, saj bo zakon tako pisan na kožo
davkoplačevalskega denarja.
Družinam pa le to, da družine vzdržujte, če se
zanjo odločite in se borite zanjo, če to delate iz lastnega prepričanja.
Poroka pa je le list papirja, ki pri nas ne pomeni nič več kot papirni
simbol.
srečno vsem
Suzana
Peter  - Peter Repovž, Šmarjeta 60 8220 Šmarješke Toplice   |2009-12-03 09:02:49
Pozdravljeni!
Podpiram Stari družinski zakonik s popravkom: družina = oče,
mati in več otrok - je osnovna, normalna celica družbe!
Istospolni so
nenaravna združba, zato jim otroci ne pripadajo!
ateistka   |2010-07-29 13:47:55
Nenaravna?? Kdo pa mislite, da je ustvaril homoseksualce razen mati narave (ali
boga - kar si lažje predstavljate)? Lepo vas prosim! In kdo ste vi, Peter, da
presojate, kaj komu pripada na tem svetu?

Malo, v krščanskih krogih tako
opevane skromnosti, ne bi škodilo!
Vasja   |2009-12-03 20:09:12
Pozdravljeni!

Veseli me, da ste pri zavodu Iskreni.net tako angažirani v
dobrobit družine. Žalosti pa me dejstvo, da kritizirate predlog DZak zgolj iz
razloga izenačitve pravnih pravic otrok z istospolnimi in raznospolnimi
starši.

Namreč sami ste zapisali, da situacija danes ni ugodna za družine,
ampak v naslednjem odstavku kritično dodali, da DZak ne bi smel zajemati
današnjih družbenih realnosti? Jaz v tem vidim diemetralno nasprotje! Po mojem
mnenju je ravno tradicionalna oblika družine tako rigorozno neprivlačna za
mlade, da se zanjo ne odločajo. Potem lahko prepovemo ločitve, zakaj se ne
zavzemate za to? Bi to res pomenilo več sklenjenih zakonskih zvez?

In nadalje:
zapisali ste, da istospolni pari niso zmožni imeti naraščaj. Spolna
usmerjenost ne definira zmožnosti reprodukcije. Tako imamo v Sloveniji sedaj
med 100 in 200 otrok, ki odraščajo v istospolnih družinah. Niso jih prinesle
štorklje, rodili so se s spojitvijo moške in ženske spolne celice. Samo zato,
ker pa jih vzgajajo in imajo radi starši enakega spola, so ti otroci danes
pravno manj zaščiteni kot njihovi sovrstniki. To je krivično, in zato na
MDDSZ pravijo, da so spisali DZak v korist otrokom. Torej če poenostavim -- če
se vam kaj zgodi, bo vaš otrok lahko dedoval po vas, enako po vašem zakoncu
ali izvenzakonskem partnerju(!), če pa se kaj zgodi staršu, ki otroka vzgaja v
istospolni zvezi, potem bo otrok ali padel v sistem, saj uradno nima enega
starša, ali pa v drugem primeru "samo" ne bo imel pravice do
pokojnine.

Kako bi smiselno uredili ta vprašanja? S pravno praznino na tem
področju ne boste dosegli tega, da teh družin in otrok ne bo, samo otežili
jim boste življenje, saj te družine že obstajajo! In če jih lahko imenujemo
družine, vprašajte otroke, ki v njih živijo..


S spoštovanjem in v upanju
argumentiranega odgovora,
Vasja
blog   |2009-12-04 18:09:39
Vasja, odgovor - ki je zgolj osebno mnenje - si lahko prebereš na blogu (zadnja
dva prispevka): http://iskreni.blog.iskreni.net/
blog   |2009-12-04 18:11:04
Še aktiven link (če mi bo uspelo ): http://iskreni.blog.iskreni.net/
gusti   |2009-12-04 18:22:18
Zelo lepo pojasneno,skratka krasno.
Posvojitev otrok v istospolni skupnosti
NIKOLI in NKDAR
Vasja   |2009-12-05 19:39:43
gusti, kako pa bi vi uredili tiste družine z istospolnimi starši, ki že
obstajajo?
Anonimnež   |2009-12-06 17:57:52
Kot vem pri nas še ni dovoljena posvojitev istospolnih partnerjev.Vsi ti
istospolni partnerji,ki bi pač podali prošnjo za posvojitev,če bi se mene
vprašalo jim nebi nikoli ugodil.Naj istospolni par nudi še tako dobro
otroštvo mu ne morejo nudidi očeta ali mater,ta otrok bi bil vzgojen v
njihovem prepričanju,tako da bi bil dotični otrok živel v prepričanju da je
to prav in bi tudi on postal tak kot njegova"starša".In kaj smo dobili
pri vsem tem z leti ogromno istospolnih parov,Narobe svet
gusti   |2009-12-06 18:04:13
pod anonimnež je odgovor Gustija za Vasjo
Kekec   |2009-12-05 20:30:43
Posvojenih otrok v istospolnih družinah še ni. V vseh drugih družinah, ki jih
omenja Vasja, pa ima otrok enega starša. Vse pravne vidike, dedovanje ipd. se
da zakonsko urediti tudi drugače in ne nujno tako, da se homoseksualcem prizna
status zakoncev.
Vasja   |2009-12-05 21:48:18
V Sloveniji imamo vsaj 1 primer istospolne družine, kjer imata oba starša do
otroka priznan pravni odnos staršev. Iz tega statusa izvirajo obveznosti obeh
staršev do deklice. Status staršev sta dobila v zvezni državi, ki to
omogoča, po trenutno veljavni domači zakonodaji pa sta svoj status lahko
ohranila tudi v Sloveniji. Deklica ima tako pravno in socialno zaščito obeh
očkov zagotovljeno brez dodatnih pravnih stroškov družine, brez nepotrebnih
poti do notarjev in sodišč. Tega za ostale otroke iz mavričnih družin v
Sloveniji še ne moremo reči, bodo pa v prihodnosti take družine (in njihovi
otroci!) zagotovo tožili državo, če se tega področja sedaj ne uredi.
Položaj otrok je očitno slabši, če nimajo priznanih obeh staršev.

Iz
gornjega besedila tudi sklepamo, da se pravice otrok iz takih družin med seboj
razlikujejo, saj imamo otroke, ki imajo uradno priznana oba starša enakega
spola, in otroke, ki tega nimajo. To je neenakopravna obravnava otrok na podlagi
osebne okoliščine družine.


Vasja
Facko   |2009-12-06 20:27:43
Oldi, kolikor časa boš uporabljal tako nestrpen jezik, dialog žal ne bo
mogoč.
Oldi  - Nestrpni   |2009-12-06 22:29:31
Sem zelo miroljubno bitje, zelo strpen, a hkrati zelo nestrpen do vseh, ki se
vtikajo v življenja drugih. Do vseh, ki najbolje vejo kaj je dobro za koga, ki
misli drugače. In taki ste vi, žau. In če ne prenesete drugačemislečih,
toliko bolj žalostno.

Sicer so pa to samo moja stališča, ki ne grizejo.
Facko   |2009-12-06 23:03:13
Odli, mnenje iskreni.net od Dzak ni napisano nestrpno, prav nasprotno od dveh
tvojih komentarjev, ki sta bila prežeta z nestrpnostjo. Kljub odprtosti za
dialog si na naši strani ne moremo dovoliti, da bomo pljuvalnik.
Oldi   |2009-12-06 23:46:18
Saj to je problem, da mislite, da delate samo dobro. Ampak z zavračanjem novega
zakona delate zame nepopisno krivico in nasilje nad drugačnimi.
Oldi   |2009-12-07 12:30:44
Bom še enkrat probal objaviti drugo omiljeno različico, ki je bila izbrisana,
jo bom pa dopolnil z razlago:

To, kar sem napisal in je bilo izbrisano, je
konstruktivna a radikalno izrečeno kritiko vašega univerzalizma. Gre samo za
moja mnenja in če se moje želje uresničijo ne bo nihče od vas prikrajšan za
vaš ideal družine, samo zaboga svetega pustite drugačnim, da bivajo po svoji
nič slabši morali. Skratka tole je samo stališče, morda nestrpno, ne bo pa
zaradi uveljavitve nihče prikrajšan - razen nekega otroka (boste rekli), ki bo
namesto k pijancu ali spolnemu iztirjencu prišel v naročje dveh lezbijk, ki se
imata radi. Stokrat raje bi videl, da me posvojita dve taki, kot pa da sem
odrasel v hladni katoliški družini, ki me ni naučila telesne komunikacije,
nisem bil deležen (dovolj) telesnih kontaktov (objemov, tolažbe). Šele pri
slabih 40 letih sem lahko sproščeno in strastno objel oprvo žensko - prve
ljubezni pri 20. nisem mogel.

Da grem nazaj k stvari, prepičani ste, da je
prav samo to kar vi mislite, zato ne dovolite državi, da bi sprejela zakone, po
katerih bi drugačni lahko bivali drugače od vas. Ne, vsi moramo biti kot vi,
ali pa smo nemoralni. Je bolje roditi se v družino alkoholika, nasilneža, dveh
hladnih ljudi, ki nista sposobna izražati topline, dajati telesni občutek
varnosti, ali na drugi strani dveh, ki se imata rada, a imata od boga dano
napako, da ljubita osebo istega spola?

Kakšen napuh in hktrati hinavščina. V
večih raziskavah je bilo dokazano, da je v pobožnih družinah signifikantno
več spolnega nasilja - zakaj? zaradi tabuja seksa, zato ker žrtev ne zmore
zavrniti storilca ali se obrniti na drugega družinskega člana, če pa to zmore
je po pravilu zavrnjena.
Skratka če bi mene kdo vprašal bi raje dal svojega
otroka v rejo homoseksualcema kot v pobožno familijo.

Se zavedate, da je po
vaših stališčih pijanska, hladna, nasilna .. familija upravičena do prošnje
za posvojitev in če je dogajanje v familiji dovolj skrito - kar ponavadi je
oziroma marsikaj se sploh ne da videti, otroka dobijo. Na drugi strani pa dvema
ženskama, ki se imata radi, ne dovolite niti napisati prošnje.

Niso stvari
tako enoznačne, osebno verjamem, da je za posvojitev neprimernih podoben
odstotek družin, kot izvenzakonskih homosexualnih skupnosti.
Glede
zaznamovanosti s homoseksualnostjo pa ljubi Bog, s tem kar delate in pišete
povečujete zaznamovanost teh otrok. Namesto da bi sprejeli, da so tudi
homoseksualci od Boga dani, enako kot njiho...
Oldi   |2009-12-07 12:35:06
Ker sem bil očitno preobširen tule nadaljevanje od prekinjenega stavka
dalje:
Namesto da bi sprejeli, da so tudi homoseksualci od Boga dani, enako kot
njihovi otroci iz prejšnjega zakona. In zakaj taki otroci ne bi bili vsaj pred
zakonom enaki, če jih že vaše sorte ljudje očitno ne sprejemate. Tole
slednje vas je upamda zabolelo, ker prav za to mi gre, za te zapostavljene
otroke, tako kot včasih pankrte, nato samohranilniške.

Pa lepo mi bodite in
malo razmislite, nič nimam proti vaši obliki družine, enako kot novi zakon,
zato ne ga minirati, nič vam noče žalega.
ateistka   |2010-07-29 13:55:40
dober komentar. Zadane žebljico na glavico ne gre za to, da vam kdo
kaj hoče. Samo pustite ljudem, da živijo, kot bi radi. NIKOGAR ne ogrožajo s
tem.
To, da je pravilno samo vaše in točno tako, kot vi mislite, pa bi moralo
biti v nasprotju z vašo vero, ki od vas terja skromnost in ponižnost.

Pa lep
dan.
Kaja   |2010-07-29 14:25:02
Skromni in ponižni že, ne pa neodzivni in zaplankani.

Zakaj pa drugi lahko po
kristjanih kar naprej udrihajo in sovražno govorijo. Pustite nas da živimo
kakor hočemo. Nikogar ne ogrožamo, samo povemo svoje mnenje.

To, da je
pravilno samo vaše in točno tako, kot vi mislite, pa bi moralo
biti v
nasprotju s tem kar sporočate, saj ravno vi razlagate kako odprti ste in
sprejemate čisto vse ljudi (a ne, razen kristjanov, ki vam grejo pa organsko na
živce ).
ateistka   |2010-07-29 14:40:40
Ne zaplankani?? No, ja, stvar percepcije ;-)
Ravno za to gre - "mi"
nikomur ne prepovedujemo in zapovedujemo, kdo ima lahko otroke in zakaj.

Drugega dela komentarja pa nisem razumela:
"To, da je
pravilno samo vaše
in točno tako, kot vi mislite, pa bi moralo
biti v
nasprotju s tem kar
sporočate, saj ravno vi razlagate kako odprti ste in
sprejemate čisto vse
ljudi (a ne, razen kristjanov, ki vam grejo pa organsko na
živce )."
Nič
ne razlagam, kako odprta sem. Samo pravim, da ne vem, od kje vam to
nadčloveško znanje in presoja, kaj je za koga prav in kaj ne.

Kristjani mi
grejo pa na živce samo takrat in samo tisti, ki se vtikajo v druge. Sicer pa
tudi pri kristjanih uspešno sledim pravilu "živi in pusti živeti".
Lahko vi rečete isto zase?
Kaja   |2010-07-30 22:33:28
Lahko pri vsej jezi, ki si jo že izlila na tem portalu čez drugače misleče
ti to zares trdiš zase?
ateistka   |2010-08-02 15:41:49
Absolutno. Ker to, kar tu izlivam, ni jeza. To je moje mnenje, ki ga
delim v upanju, da še komu odprem oči. Ali pa da, dobim kakšno smiselno
pojasnilo, ki bo odprlo oči meni.
Pa lep dan
rožica   |2009-12-07 14:14:01
Oldi, razumem od kod prihaja tvoja bolečina...tvoja primarna družina ni mogla
zadovoljiti tvojih otroških potreb...zato misliš, da je za otroka dovolj, da
se imata starša pač rada in poskrbita za otroka...zanimam me, kako bi
odgovoril otroku,ki je bil posvojen sicer v ljubečo istospolno skupnost, pa bi
doživel, da v tej skupnosti ena njegovih temeljnih potreb ni zadovoljena ,
njegova bolečina in ranjenost pa bi bili enako globoki in intimni kot
tvoji...kako bi takrat zagovarjal svojo odločitev?
moj mož je imel očeta
invalida, ki je umrl,ko je bil star 20let...to so težke stvari, otrok mora
gledati nemočnega očeta, sicer je imel ljubezen svojega očeta, ni pa mogel z
njim teči, plavati...in je ranjen moj mož zaradi tega...ima težave pri
dojemanju kaj pomeni biti zdrav mož ženi...potrebovala sva veliko pogovorov,
da sva sploh zaslutila v čem je problem...slutim, da bo otrok v istospolni
skupnosti ranjen tudi zaradi tega "istospolnega" dejstva...
Oldi   |2009-12-07 15:41:07
Se čisto strinjam, da potrebuje otrok neke ključne situacije, da lahko odraste
v zdravega odraslega. Kriza je, ker je dandanašnji zelo malo moških, ki še
lahko nudijo to, kar bi morali dati. Predvsem naj bi čutil v očetu tekmeca za
mamino pozornost in neko moč napram ostalemu svetu ter avtoriteto, da lahko
uveljavijo prepoved, mejo. Brez tega otrok zraste v mehkužca, kačo ki gre mimo
ovir. Žau sedanje stanje producira odsotnega moškega mevžo, sploh na
Slovenskem, kjer so bili možki neke vrste hlapci tujcem, danes pa zoprnim
šefom v nestabilni situaciji pa se še az to borijo. Zaradi tega postajajo
današnji mladci povsem nesposobni za neko moško vlogo v družini in službi. O
tem veliko piše Boštjan M Zupančič.
V homo družini vlogo očeta lahko celo
bolje prevzame nek žlahtnik, itak pa so bolj moške sedanje ženske, ki
pridobivajo na suverenosti.

Tako da mislim, da je na tradicionalno družino res
bolje pozabiti, v bistvu je ni več.
Preberi odstavek "Odsotnost očetov v
Sloveniji?" in tam okoli v članku
http://www.mladina.si/tednik/200829/bostjan_m__zup ancic__sodnik_in_filozof
Na
podobno temo je bil pogovor z nim v Sobotni prilogi.
anka  - Vorančeva 6 novo mesto   |2009-12-10 18:06:52
Vse lepo in prav pri teh pobudah.Strinjam se,da dva istospolna partnerja ne
moreta biti družina.A pri tem tako povdarjati,da ima otrok pravico imeti oba
starša,se mi zdi ironija.Februarja bo namreč že 12 let,kar mi je umrl
mož.Komu se naj pritožim,ker sta 5letna hči in 12letni sin morala rasti brez
očeta?Bogu?S tem,da me vsak dan znova zaboli ,ko se pojejo hvalospevi
številčnejšim družinam,kjer si dva delita finance in skrbi,nas vdovcev,ki
smo sami za vse,pa nihče ne vidi.Tudi če pride,do skušnjave,naprimer pri
duhovniku in žena s katero je bil,zanosi,ga Cerkev odstrani iz tistega kraja.A
ta otrok nima pravice do očeta?A nikjer v Sv. Pismu ne piše,da duhovnik ne bi
smel biti poročen in da ne bi smel imeti otrok.Pa še mnogo podobnih primerov
bi lahko naštela.Zato prosim,borite se za pravico zakoncev,a hkrati ne
povdarjajte o pravici otrok do staršev,ker jo je nemogoče obdržati,pa če bi
jo še tako rad,Bog in Cerkev mnogokrat mislita drugače!
ina   |2009-12-11 09:36:12
mene je groza, da bi bila moja hčerka (1,5 leta) npr. v primeru smrti staršev,
dodeljena v skupnost dveh gejev.
Ker bi bila premajhna in ker bodo imeli hs še
predpravico do posvojitve, se bi znašla v takšni "družini". zakaj
predpravice- ker je otrok za posvojitev premalo za prosilce, se bodo hs
pritožili, češ, da niso enakopravno obravnavani, ker ne dobijo otroka.
Za
bru...
Vglavnem, hs imajo na svoji strani medije in so zato tako močni.
moje
mnenje itak pa nobenemu, ki že ima svoje mnenje ne moreš nič dopovedat
Oldi  - Ne bluzi   |2009-12-14 00:28:50
Ma kaka predpravica, po medijih je bilo rečeno, da imajo prednost hetero
zakonci, kar je logično. Sploh se pa ne gre za posvojitev, temveč da se
legalizira sedanje stanje.
petja   |2010-07-31 16:31:53
Mati narava se včasih malo poigra, npr. nekdo se rodi s 6 prsti na nogah, nekdo
z zajčjo ustnico, nekdo s srčno napako, nekdo s preveč hormoni nasprotnega
spola.
In koliko je v resnici takšnih? Tako kot drugih "napak" mati
narave, zelo malo. Homoseksulanost ne omogoča razmnoževanja. Narava pač je
tako narejena, da ohranja svojo vrsto. To je tisto, kar je normalno, tako smo,
če nam je všeč ali pa ne, ustvarjeni. Homoseksualci so pač deviacija, napaka
narave. Nič nimam proti, če se družijo in živijo svoj življenjki slog, a
dokazano je in predvsem logično, da se otrok najbolje razvija v mešani
družini, kjer dobi vzor moškega in ženske, obe polovici, ki jih je narava
ustvarila.
Res je, da družine niso popolne, a tudi homoseksualne skupnosti
niso. Po statističnih podatkih več homoseksualnih parov razpade - kot mešanih
in je veliko nasilja in kričanja in vsega slabega tudi med njimi.
Zdi se mi, da
bi bilo boljše družinam pomagati, da bi mož in žena imela lep odnos v
katerem bi otroci rastli v zdrave ljudi.
"Gremo k naravi" je pogost
slogan. Se strinjam. Gremo k naravi! Narava nas je ustvarila različne, moške
in ženske. Proslavimo to različnost, dajmo prednost življenju!
Preberi več...
Ime:
Email:
 
Naslov:
UBB kode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
Prosimo prepišite kodo, ki jo vidite v slikci (proti spam zaščita).

3.20 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."